aBaNg FZ (1) aBaNg gEn2 (3) aBaNg WaJa (1) aBaNg yAmAhA (6) aCaRa (17) aGaMa (7) aKtiViTi (70) anakBUAH (5) aRtIs (5) bEbAs (10) berangan (4) birtHdAy (5) bISNeS (8) bUdAk2 (5) cEmmAh (73) Clearance Sale (2) contest (9) dAPUr (4) eMoSi (67) fAiQ (13) fAMiLy (26) fArIsHa (6) fArOuQ (23) GeDiK2 QuIz (6) GiVeAwAy. (9) haiwantomeii (5) harta benda (1) hartabenda (1) hijau (3) homesweethome (35) husband (28) i love green (4) jalan2 (22) KaRtUn (8) KeRjA (7) kOlEkSi (12) LAngKAWI (6) Lipstik (3) LiRiK (15) mAkAn (44) makanan (17) mancing (2) mEnu (5) mErEpEk (26) MiMpi (5) MoViE (1) MY LOVE (21) NaiLa (5) NeGeRi (1) pOkOk (2) POU (1) Review (2) rumahsewa (1) sErAm (5) susunAtur (1) tEmAN (22) teratak kami (1) tUdUnG (2) tUmBuHaN (8) tuPPerWaRE (3) tUxEdO (5) USS (4) viDeO (13) wArKaH (3) wordless wednesday (5)

Friday, December 25, 2009

.:MiMpI a.k.a DrEaM:.

..mimpi..
~mimpi adalah mainan tidur tetapi kadang-kadang mimpi memberi alamat atau petanda kepada seseorang tentang sesuatu perkara yang bakal terjadi di sekeliling mereka~


cane e nak tau mimpi tu
mainan tidur/petanda
?????


cane plak kalu mimpi ular
?????


cane plak kalu mimpi cowok
yang sama berulang kali
(kes berbeza la)
?????


......................................................................................

  1. mainan tido atau petanda ???

Menurut ahli-ahli ta'bir, mimpi ada 3 jenis

-Peristiwa yang menggembirakan yang benar yang terjadi setelah bermimpi, dan ini tidak memerlukan penafsiran.

-Mimpi yang batil atau permainan syaitan, iaitu mimpi yang tidak dapat diperincikan oleh orang yang bermimpi. Ertinya orang yang bermimpi itu tidak sanggup mengingat tertib atau jalan cerita mimpi itu. Mimpi seperti ini dianggap batil dan tidak mempunyai sebarang makna atau takwil.

-Keinginan nafsu. Seperti kita ketahui nafsu ada tiga, iaitu nafsu mutmainnah, nafsu lawwamah dan nafsu ammarah. Mimpi seperti ini terjadi kerana pengaruh fikiran seseorang. Sesuatu yang dia lakukan atau dia khayalkan siang hari atau menjelang tidurnya selalu menjelma ketika tidurnya.

2. mimpi ular ???

Jika anda seorang jejaka atau seorang gadis bermimpi melihat atau digigit ular, bermakna akan segera mendapat pasangan atau jodoh.

penah jugak mimpi ular..tp ular tuh keras je,lom nk wat aksi patuk ke hape ke..penah jugak mimpi kena kejar ular,tp sempat lari..penah jugak mimpi ular corak batik kaler pink(klaka je ular tuh..agak2 a kalu nk pki baju pon)

penafsirannya

Melihat atau dipagut (digigit) ular, bermakna akan segera mendapatkan pasangan atau jodoh. Melihat ular berwarna-warni, bersirat kebahagiaan segera terbayang pada anda.

3. mimpi lelaki/cowok/pria ???

Jika anda bermimpi bertemu dengan perempuan (sebaliknya) , bermakna akan mendapat isteri baru (sebaliknya) -kerana sebab yang benar-.

jika seorang wanita bermimpi bertemu seorang laksamana, bersirat akan kawin dengan seorang duda yang kaya raya.

.....................................................................................

kesimpulannya..tafsiran mimpi nih sume karut blaka..mane leh pecaye..tuk suke2 bule la..jd,renung2kan & selamat berAMAL..heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

3 comments:

ira said...

bkn ko ke yg slalu mimpi ulo 2..
hahaha...mane jodoh e x smpai2 pon..
kwn ak mimpi ular pas2 die bunuh ular 2..
x lame lpas 2 pakwe die meninggal..
huhu..sian die..
xtau r, maybe kebetulan je kot..
karut2 pon de gak yg pecaye kan..
ish3...
renung2kan la...

.:cEmmAh:. said...

aku mimpi ular,ular tuh keras kejong je kat ctu..maka aku menaksirkan jodoh aku dh jumpe just blum smp masa lg..tp kan..xyah caya la,aku mimpi ular stat umur 16 lg,smp skang pon de gak mimpi..xde pon aku jumpe2 jodoh tuh..lalalala

anis said...

ko selalu mimpi ular tuh..siap kale2 lg...hahaha