aBaNg FZ (1) aBaNg gEn2 (3) aBaNg yAmAhA (6) aCaRa (17) aGaMa (7) aKtiViTi (69) anakBUAH (5) aRtIs (5) bEbAs (9) berangan (4) birtHdAy (5) bISNeS (2) bUdAk2 (5) cEmmAh (71) contest (9) dAPUr (4) eMoSi (68) fAiQ (13) fAMiLy (26) fArIsHa (6) fArOuQ (23) GeDiK2 QuIz (6) GiVeAwAy. (7) haiwantomeii (5) harta benda (1) hartabenda (1) hijau (3) homesweethome (35) husband (21) i love green (4) jalan2 (17) KaRtUn (8) KeRjA (7) kOlEkSi (12) LAngKAWI (6) LiRiK (15) mAkAn (39) makanan (12) mancing (2) mEnu (2) mErEpEk (26) MiMpi (5) MoViE (1) MY LOVE (21) NaiLa (5) NeGeRi (1) pOkOk (2) POU (1) rumahsewa (1) sErAm (5) susunAtur (1) tEmAN (23) teratak kami (1) tUdUnG (2) tUmBuHaN (8) tuPPerWaRE (3) tUxEdO (5) viDeO (13) wArKaH (3) wordless wednesday (5)

Thursday, April 29, 2010

aduiii, lapar nasi DAGANG!!!

oke..aura nak balik kampung kian terasa..kepala, hati dah ada kat kota bharu walaupun jasadku masih di puncak jalil..heh

bersama edisi merepek lagi kali nih..huhuk..tidak tahu mengapa, lidah teringin nak rasa nasi dagang, gigi kepingin mahu kunyah-kunyah nasi dagang, tekak gedik-gedik nak telan nasi dagang..aku mengidam ke??tettt!!!..tapikan, aku bukan boleh telan pun kalau orang kelantan masak nasi dagang nih, hasil makanan mereka manis-manis belaka..selalu kalau nak beli, fikir dua tiga kali jugalah..heee..

selalu mak aku rajin masak nasi dagang nih..buat je permintaan..

contoh: "umi, kaklang lapar nasi daganglah.."

dengan segera nasi dagang aku terkukus didapur, bersama lauk-pauk terjerang didapur..erkk, jerang ke??hah, sila abaikan ayat yang salah tuh..

aku xberapa nak layan kari ikan tongkol nih..standart nasi dagang kan kari ikan tongkol kan?..kalau mak aku masak, xde kari ikan tongkol nih..kari ayam ke, masak merah ayam ke...peh..memang best la..kena jiwa la katakan..

sayur pulak standart acar gituh kan..xsuka, xsuka..aku suka coleslow, ala macam sayur kfc tuh..hehe..memang lazat giler..nih kira nasi dagang moden la..mak aku pernah buat menu nasi dagang moden nih masa open house tahun lepas..memang licinlah semua lauk...hehe...

sekian untuk edisi merepek serta makan-makan daripada http://lalalasesajer.blogspot.com

p/s - jom masak puding koko koktail..erkk, betul ke nama nih??

.:TAMAT:.

No comments: