aBaNg FZ (1) aBaNg gEn2 (3) aBaNg yAmAhA (6) aCaRa (17) aGaMa (7) aKtiViTi (69) anakBUAH (5) aRtIs (5) bEbAs (9) berangan (4) birtHdAy (5) bISNeS (2) bUdAk2 (5) cEmmAh (72) contest (9) dAPUr (4) eMoSi (68) fAiQ (13) fAMiLy (26) fArIsHa (6) fArOuQ (23) GeDiK2 QuIz (6) GiVeAwAy. (7) haiwantomeii (5) harta benda (1) hartabenda (1) hijau (3) homesweethome (35) husband (21) i love green (4) jalan2 (17) KaRtUn (8) KeRjA (7) kOlEkSi (12) LAngKAWI (6) LiRiK (15) mAkAn (39) makanan (12) mancing (2) mEnu (2) mErEpEk (26) MiMpi (5) MoViE (1) MY LOVE (21) NaiLa (5) NeGeRi (1) pOkOk (2) POU (1) rumahsewa (1) sErAm (5) susunAtur (1) tEmAN (23) teratak kami (1) tUdUnG (2) tUmBuHaN (8) tuPPerWaRE (3) tUxEdO (5) viDeO (13) wArKaH (3) wordless wednesday (5)

Saturday, April 17, 2010

kisah sebuah mimpi NGERI..

tadi aku menerjah 1 blog..best wo, kisah mimpi ngeri beliau..mimpi basah bertukar menjadi mimpi ngeri..ok, klik dekat tajuk tuh, nanti korang akan terbang melayang ke blog beliau secara tiba-tiba..huhu..

lalu aku pun nak menggeletiskan diri, bercerita tentang mimpi ngeri aku..huho..

pada suatu malam yang hening..ah, perlu ke intro gituh??

oke..mari kita mulakan..

boleh kata, aku kerap mimpi..ya..mimpi kan mainan tidur..tapi ada jugak mimpi yang ada maksudnya, kita yang kena tafsir sendiri makna mimpi tersebut..kalau mimpi kita main pasir, bina istana pasir ke tidak perlulah sampai tanya incik google apakah maksud mimpi itu..itu adalah kategori mimpi merepek ye!!!..ngee

aku x pernah mimpi hantu ke kemalangan yang teruk-teruk nih..actually, pernahlah mimpi aku langgar lori...pastuh terus terjaga..bukanlah nak kata mimpi langgar lori x ngeri, ngeri wooo...tapi lebih ngeri kalau kita mimpi orang tua kita meninggal dunia kan?..aku pernah mimpi ayah aku meninggal dunia..waaaaaa

dalam mimpi tuh, aku tengah seronok-seronok dengan geng-geng teknik aku, bercanda ditepi tasik..lalu, ajemie datang menyapaku, menyatakan rasa rindu..ye, ajemie..aku rindu kamu juga..kemudian, aku lentokkan kepalaku dibahumu, lalu kau lentokkan kepalamu diatas kepalaku..

usai bercanda ditepian tasik..ajemie pimpin tanganku membawaku pulang..

kenapa?kenapa nangis-nangis nih?

aku terus serbu masuk ke dalam rumah..

ayah?kenapa orang balut ayah macam tuh?kenapa sumbat hidung ayah dengan kapas?macam mana ayah nak bernafas nanti?

aku dah nangis esak-esak..ajemi datang, pegang bahu aku..

sabar..

sayup-sayup suara garau itu menyapa telinga kurang capang aku..ajemie tenangkan aku..

aku terjaga, aku raba pipi aku yang basah..aku menangis masa tidur?aku istighfar panjang..YA ALLAH, panjangkan usia ayah aku..AMIN..

::ayah a.k.a tuan haji a.k.a encik mat jali::

p/s - aku tahu, kalau kita mimpi seseorang meninggal maksudnya orang tuh panjang umur..tapi yang aku x paham..apesal incik ajemie tuh wujud dalam mimpi aku?hah..

p/s/s - ajemie, kenapa kita dah x semesra dulu?

.:TAMAT:.

6 comments:

fina said...

insyaAllah pnjg umr ayah ko..tp bab pkcik sorg 2 inteprem..ak mmg konfius..hahahaha...myb nk sdp kn lg cite mmpi ko kot..ala2 cm hero gtu...hehehe

.:cEmmAh:. said...

fina:

buwekkkkk..haha..hero la sangat..

fina said...

hero mimpi ok la 2...kang jd hero btol ko plak terkojut beruk..hahahaha
x psl2 muka kwn ak merah2 bekas lempangan sndri..kuikuikui...=p

.:cEmmAh:. said...

fina:

itu impian aku tang hero tuh..kekeke

fina said...

wah...gtu..erk..xpe2...ak doakn bebyk erk...hahaha...

.:cEmmAh:. said...

fina: AMIN.....