aBaNg FZ (1) aBaNg gEn2 (3) aBaNg yAmAhA (6) aCaRa (17) aGaMa (7) aKtiViTi (69) anakBUAH (5) aRtIs (5) bEbAs (9) berangan (4) birtHdAy (5) bISNeS (2) bUdAk2 (5) cEmmAh (72) contest (9) dAPUr (4) eMoSi (68) fAiQ (13) fAMiLy (26) fArIsHa (6) fArOuQ (23) GeDiK2 QuIz (6) GiVeAwAy. (7) haiwantomeii (5) harta benda (1) hartabenda (1) hijau (3) homesweethome (35) husband (21) i love green (4) jalan2 (17) KaRtUn (8) KeRjA (7) kOlEkSi (12) LAngKAWI (6) LiRiK (15) mAkAn (39) makanan (12) mancing (2) mEnu (2) mErEpEk (26) MiMpi (5) MoViE (1) MY LOVE (21) NaiLa (5) NeGeRi (1) pOkOk (2) POU (1) rumahsewa (1) sErAm (5) susunAtur (1) tEmAN (23) teratak kami (1) tUdUnG (2) tUmBuHaN (8) tuPPerWaRE (3) tUxEdO (5) viDeO (13) wArKaH (3) wordless wednesday (5)

Tuesday, September 24, 2013

sarung BANTAL baru

Assalamualaikum..

actually aktiviti menukar sarung bantal nih berlangsung hari ahad, tapi sebab sibuk sesangat, maka peramlah dulu entri nih..hehuu

antara sarung bantal yang berjaya ditukar..nih menanti untuk dijemur

eh, sarung bantal ape nih?mesti korang tertanya-tanya...perasan!!!macamlah ada yang menanya...sebenarnya, sarung bantal nih isi dalamnya kekabu, span dan lebihan kain dan benang...kami cuma nak seragamkan bantal-bantal rumah kami, jadi kebetulan umi kami datang, dia tolonglah buatkan sarung nih....
 
nih ex-sarung ye...kusam dan yang paling penting tak seragam langsung..

proses : keluarkan isi dari bantal lama...tengok sarung lama tuh, kusam...

kalau simpan dalam lemari bebantal nih mesti tak cantik...kalau seragam barulah cantik...wehuuu

proses : masukkan isi bantal lama dalam sarung bantal baru

harga kain kotak-kotak tuh, semeter rm2.50...dekat nagoya..lubang sarung bantal tuh jangan besar sangat sebab takut kekabu tuh terbang-terbang pulak masa proses keluar masuk kekabu dan jahit sarung bantal tuh nanti.....

proses : jemur bantal...sebab takde tempat nak jemur, kami jemur je atas kereta...ketuk-ketul sikit bantal tuh, baru isi dalamnya menggebu...

haaa...baru seragam, baru cantik kalau susun dalam lemari....hehe..thanks umi

1 comment:

Anonymous said...

Ngapa tak ambil gambar bantal2 lama/koyak tu banyak2. Saye suke tengok bantal2 lama2. malah saye buat kelokesi bantal2 lama n kusam.