aBaNg FZ (1) aBaNg gEn2 (3) aBaNg WaJa (1) aBaNg yAmAhA (6) aCaRa (17) aGaMa (7) aKtiViTi (70) anakBUAH (5) aRtIs (5) bEbAs (10) berangan (4) birtHdAy (5) bISNeS (8) bUdAk2 (5) cEmmAh (73) Clearance Sale (2) contest (9) dAPUr (4) eMoSi (67) fAiQ (13) fAMiLy (26) fArIsHa (6) fArOuQ (23) GeDiK2 QuIz (6) GiVeAwAy. (9) haiwantomeii (5) harta benda (1) hartabenda (1) hijau (3) homesweethome (35) husband (28) i love green (4) jalan2 (22) KaRtUn (8) KeRjA (7) kOlEkSi (12) LAngKAWI (6) Lipstik (3) LiRiK (15) mAkAn (44) makanan (17) mancing (2) mEnu (5) mErEpEk (26) MiMpi (5) MoViE (1) MY LOVE (21) NaiLa (5) NeGeRi (1) pOkOk (2) POU (1) Review (2) rumahsewa (1) sErAm (5) susunAtur (1) tEmAN (22) teratak kami (1) tUdUnG (2) tUmBuHaN (8) tuPPerWaRE (3) tUxEdO (5) USS (4) viDeO (13) wArKaH (3) wordless wednesday (5)

Thursday, April 15, 2010

saya suka..kamu-kamu suka??

aku suka kartun..kamu-kamu suka kartun?
best layan kartun masa kepala tengah kusut
boleh gelak guling-guling dengan aksi mencuit hati mereka..

aku memang hantu kartun
aku siap paksa-paksa mak ayah aku langgan channel kartun dekat astro
mak aku suruh pilih..mustika ke kartun?aku pilih kartun jugak
penyudahnya mak aku ikutkan aje..kalau tak, aku asik merengek-rengek bebel-bebel tak sudah..

sekarang aku duduk dengan akak aku yang mana astronya tak ada channel kartun
tapi disebabkan aku, akak aku langgan jugak channel kartun tuh..
penyudahnya, abang ipar aku asik tengok spongebob squarepants berulangkali sampai aku naik jemu tanpa rasa jemu..haha

hari nih, nak cerita pasal animasi SILAT LAGENDA
sape pernah layan cerita nih?masa tayangan kartun nih aku baru darjah 5

  

sinopsis sikit:

Filem ini sebenarnya tidaklah berdasarkan secara langsung kepada kisah legenda zaman silam, tetapi mengambil asasnya dari kisah keperwiraan Hang Tuah lima sahabat di zaman silam. Kisahnya bermula ketika Melaka di abad ke-15 dengan pertentangan dua orang pahlawan gagah iaitu Seleman dan Mona, yang mana pemenangnya akan menguasai lima bilah senjata misteri. Apabila Mona gagal mendapatkan senjata-senjata tersebut, dia terus berdendam dan masih cuba menguasainya walaupun dengan menggunakan kuasa sihir. Ratusan tahun berlalu, lima bilah senjata sudah ditukar menjadi keris dan disimpan di sebuah gua di Gunung Ledang, dan Mona ditidurkan dalam tempoh itu. Mona hanya dijagakan semula dari bekuannya itu bilamana lima orang anak muda di abad ke-21 yang amat berminat dengan kisah keperwiraan Hang Tuah dan sahabatnya berjaya menemui senjata-senjata tersebut dan cuba memulihkan kuasanya. Pertarungan antara kuasa jahat dan baik bermula semula.

al-kisahnya, tengah syok-syok layan kerja yang menimbun..tetiba telinga kurang capang nih terdengar lagu silat lagenda dekat radio..teringat masa kecil-kecil, bila tengok kartun ala-ala aksi nih, kelam kabutlah adik beradik aku cop karekter maing-masing..aku cop kaler oren!!!!!apa nama ntah, xingat dah..hoho

p/s- nak masukkan lagu silat lagenda nih, tapi asik error je..huh, boleh ajar cane nak masukkan lagu dalam post nih??^.^

p/s/s- layan THR GEGAR, banyak lagu-lagu best..terasa macam duduk kat pantai timur..haha

.:TAMAT:.

No comments: