aBaNg FZ (1) aBaNg gEn2 (3) aBaNg yAmAhA (6) aCaRa (17) aGaMa (7) aKtiViTi (69) anakBUAH (5) aRtIs (5) bEbAs (9) berangan (4) birtHdAy (5) bISNeS (2) bUdAk2 (5) cEmmAh (72) contest (9) dAPUr (4) eMoSi (68) fAiQ (13) fAMiLy (26) fArIsHa (6) fArOuQ (23) GeDiK2 QuIz (6) GiVeAwAy. (7) haiwantomeii (5) harta benda (1) hartabenda (1) hijau (3) homesweethome (35) husband (21) i love green (4) jalan2 (17) KaRtUn (8) KeRjA (7) kOlEkSi (12) LAngKAWI (6) LiRiK (15) mAkAn (39) makanan (12) mancing (2) mEnu (2) mErEpEk (26) MiMpi (5) MoViE (1) MY LOVE (21) NaiLa (5) NeGeRi (1) pOkOk (2) POU (1) rumahsewa (1) sErAm (5) susunAtur (1) tEmAN (23) teratak kami (1) tUdUnG (2) tUmBuHaN (8) tuPPerWaRE (3) tUxEdO (5) viDeO (13) wArKaH (3) wordless wednesday (5)

Wednesday, April 14, 2010

tegarnya dikau...

sekarang heboh duk bercerita isu buang bayi..aku pun sibuk jugaklah nak cerita..^.^..

apa itu buang bayi?

buang bayi ialah meninggalkan bayi di suatu tempat..

dimanakah bayi itu dibuangkan?

dimana pembuang itu mahu membuangkan bayinya..contoh tempat paling femes ialah tong sampah / tempat pembuangan sampah..heii, ko ingat bayi tuh sampah ke?..dalam semak..ah, ko memang kejam..dalam jamban..uh, senangnya ko beranak..tempat paling murni, kat tangga masjid..murnilah sangat!!

kenapa hal ini terjadi?

mungkin xnak sesiapa tahu atau mungkin si pembuang mahu sorok perihal ini daripada sesiapa..atau dengan cara kasarnya, nak sorok perbuatan keji dia dari diketahui umum..kenapa nak sorok?sebab takut orang keji dia, malu berhadapan dengan masyarakat sebab dia pernah mengandung tapi belum kawen..ko x malu ngan tuhan ke?

siapakah yang bersalah dalam hal ini?

si pembuang serta rakan kongsi..

bagaimanakah kejadian ini boleh berlaku?

oh, itu xdapat dipastikan..mungkin tiada sifat perikemanusiaan, maka hal ini terjadi..

adakah cara untuk mengurangkan gejala ini?

cara memang ada, tapi bergantung kepada diri masing2..elakkan maksiat, maka akan berkuranganlah gejala ini..

...........................................................................

aku malas nak ulas benda nih..sebab aku malas..
tapi aku rajin nak cerita..aku pernah baca kes pengguguran..perempuan tuh pernah buat pengguguran sebanyak 9x..peh, hebat!!!..bermakna 9 nyawa ko bunuh..macam mana la hukuman ko kat dunia lagi 1 tuh?..kawen xnak, tapi ehem2 tuh ko nak..bila bunting menggelabah xtentu hala pergi gugurkan..yang jenis banyak duit bolehlah gugur2kan nih, yang xde duit..ko beranak pun dalam jamban lepas tuh buang terus kat situ..aku tengok pun tersiat2 hati nih..kejamnya ko..

tengok, aku dah start mengulas dengan ulasan penuh emosi..

mari tenangkan hati tengok foto aku pegang farouq masa beliau baru dilahirkan..^.^


.:TAMAT:.

No comments: