aBaNg FZ (1) aBaNg gEn2 (3) aBaNg yAmAhA (6) aCaRa (17) aGaMa (7) aKtiViTi (69) anakBUAH (5) aRtIs (5) bEbAs (9) berangan (4) birtHdAy (5) bISNeS (2) bUdAk2 (5) cEmmAh (72) contest (9) dAPUr (4) eMoSi (68) fAiQ (13) fAMiLy (26) fArIsHa (6) fArOuQ (23) GeDiK2 QuIz (6) GiVeAwAy. (7) haiwantomeii (5) harta benda (1) hartabenda (1) hijau (3) homesweethome (35) husband (21) i love green (4) jalan2 (17) KaRtUn (8) KeRjA (7) kOlEkSi (12) LAngKAWI (6) LiRiK (15) mAkAn (39) makanan (12) mancing (2) mEnu (2) mErEpEk (26) MiMpi (5) MoViE (1) MY LOVE (21) NaiLa (5) NeGeRi (1) pOkOk (2) POU (1) rumahsewa (1) sErAm (5) susunAtur (1) tEmAN (23) teratak kami (1) tUdUnG (2) tUmBuHaN (8) tuPPerWaRE (3) tUxEdO (5) viDeO (13) wArKaH (3) wordless wednesday (5)

Tuesday, September 4, 2012

pokok CILI kami....................

ha........lama tak update baru sibuk-sibuk nak update......tetiba pulak kan nak story pasal pokok cili......ha, masa cuti hari raya hari tuh, kan kami balik kampung kami kat Jeli sana......umi kami bagi kami pokok cili......ha, jauh tau pokok cili kami, dari tanah Jeli yang segar bugar tuh.....huuuuuuuuuuuuuuuu........

kasi tonton sikit......baik punya kami jaga, siram pagi malam tau!!!!!!!!!!!!


kan dah kata pagi malam kami siram, sampai makin hari makin tinggi tau........tapi nih gambar waktu pagi.....biasa lah waktu kerja 7.30pagi, pukul 6.30 dah siram dah....hahahahahaha....


kasi zoom sikit dekat buah-buahnya....nampak tak? cili nih nampak je kecik tapi pedas woooooo......berasap!!!! incik suami suka cili nih....kalau masak maggi tomyam mesti nak kena taruk 3 ke 4 biji cili nih, baru puas dia makan...wo, letak satu pun dah pedas tak hinggat ini kan 3,4 biji.....

p/s ~ sayangnya pokok cili nih.......nanti kami letak awak kat tempat luas ye....buat masa nih, awak duduk la kat sini dulu ye....hehehe


.:TAMAT:.

No comments: