aBaNg FZ (1) aBaNg gEn2 (3) aBaNg yAmAhA (6) aCaRa (17) aGaMa (7) aKtiViTi (69) anakBUAH (5) aRtIs (5) bEbAs (9) berangan (4) birtHdAy (5) bISNeS (2) bUdAk2 (5) cEmmAh (72) contest (9) dAPUr (4) eMoSi (68) fAiQ (13) fAMiLy (26) fArIsHa (6) fArOuQ (23) GeDiK2 QuIz (6) GiVeAwAy. (7) haiwantomeii (5) harta benda (1) hartabenda (1) hijau (3) homesweethome (35) husband (21) i love green (4) jalan2 (17) KaRtUn (8) KeRjA (7) kOlEkSi (12) LAngKAWI (6) LiRiK (15) mAkAn (39) makanan (12) mancing (2) mEnu (2) mErEpEk (26) MiMpi (5) MoViE (1) MY LOVE (21) NaiLa (5) NeGeRi (1) pOkOk (2) POU (1) rumahsewa (1) sErAm (5) susunAtur (1) tEmAN (23) teratak kami (1) tUdUnG (2) tUmBuHaN (8) tuPPerWaRE (3) tUxEdO (5) viDeO (13) wArKaH (3) wordless wednesday (5)

Monday, December 31, 2012

Berangan LAGI lah..

Tak salahkan kalu kita berangan..
Seperti entri entri yang lalu kalau bab berangan nih..
xde lain xde bukannya hal perihal rumah..
Haruslah kan berangan...
Selalunya apa yang kita angankan susah jadi kenyataan...
Ada jek yang jadi betulkan..

Kali nih nak berangan untuk ruangan dapur...
Maksudnya bahagian ruang makan...
Itu termasuk ruang dapur ke...
Ntah ler...

Banyak idea sebenarnya...
Ruang makan rumah kami tuh letaknya diantara dapur dan bilik air..
Ada ke patut kan bilir air letaknya kat situ....
Ish ish ish...

Kami cerita idea yang kami mampu laksanakan je la kan...
Kami nak buat pembahagi antara ruang makan ruang dapur dan bilik air...
Pemisah antara bilik air dan ruang makan..
Kami mampu letak divider je..
Sekarangkan macam macam divider ada..
Cantik cantik pulak tuh...
Kami bajet yang murah murah je..
Tapi belum jumpe yang berkenan kat mata yang murah tuh...hehe

Pemisah antara ruang dapur dengan ruang makan..
Kami nak buat ala ala bar..
Bayangkan lah sendiri rupa macam mana..
Tujuan kami ialah bila kami sibuk kat dapur..
Husband tunggu kat situ...
Kecik je untuk pemisah..
Harga kalau kedai biasa dalam 1K je...
Murahkan...

Untuk bahagian ruang makan..
Kami berkenan konsep kat ikea..
Tengok gambar kat bawah yer..
Sekarang tengah usha usha perabot yang ala ala ikea tuh..
Ikea kan mahal tapi kayunya kuat...

Ok lah..
Nak pegi masak nasi goreng...
.......enD

No comments: