aBaNg FZ (1) aBaNg gEn2 (3) aBaNg yAmAhA (6) aCaRa (17) aGaMa (7) aKtiViTi (69) anakBUAH (5) aRtIs (5) bEbAs (9) berangan (4) birtHdAy (5) bISNeS (2) bUdAk2 (5) cEmmAh (72) contest (9) dAPUr (4) eMoSi (68) fAiQ (13) fAMiLy (26) fArIsHa (6) fArOuQ (23) GeDiK2 QuIz (6) GiVeAwAy. (7) haiwantomeii (5) harta benda (1) hartabenda (1) hijau (3) homesweethome (35) husband (21) i love green (4) jalan2 (17) KaRtUn (8) KeRjA (7) kOlEkSi (12) LAngKAWI (6) LiRiK (15) mAkAn (39) makanan (12) mancing (2) mEnu (2) mErEpEk (26) MiMpi (5) MoViE (1) MY LOVE (21) NaiLa (5) NeGeRi (1) pOkOk (2) POU (1) rumahsewa (1) sErAm (5) susunAtur (1) tEmAN (23) teratak kami (1) tUdUnG (2) tUmBuHaN (8) tuPPerWaRE (3) tUxEdO (5) viDeO (13) wArKaH (3) wordless wednesday (5)

Thursday, May 9, 2013

Sifat M melanda....

Assalamualaikum dan selamat malam

Kami belum tidur lagi..mata belum nak lelap..jadi kami pun cuba menghapuskan sifat M yang makin merebak rebak dalam badan kami nih...

M tuh standartlah kan...MALAS

Ok..ringkas jer kami nak cerita nih...nih pasal projek pasu botol kami...pokok yang kami pilih untuk tanam setakat nih ada 4 jenis je...daun sup..daun bawang..daun kesum..daun kucai..

Daun sup tanam akar lah kan...tapi tak mau hidup..dah dekat 3 minggu kot akar tuh dalam tanah...kami pun tak korek balik tanah tuh nak nengok akarnya mati ke tidak..

Daun bawang pulak sihat tumbesarannya...campak jer bawang seketul dekat tanah tuh..bercambahlah daunnya...settle dengan riangnya

Daun kesum dan daun kucai..umi kami bawak dari jeli..yang hidup daun kucai jer...daun kesum tuh kami balik dari langkawi memang pokoknya kering....dont know why...tapi umi kata biar jer takut akarnya elok lagi....tanah perlu sentiasa lembab katanya...jadi kami siram setiap kali kami keluar rumah....hahaha

Jadi isnin lepas..semperna cuti pru13 yang MB selangor bagi..kami sempatlah kemas bahagian depan rumah kami nih...kalau tengok yang sebelum nih memang serabut rimas dan tak selesa mata memandang..nak tunjuk pun segan...

Sesudah dikemas rasa segan dan malu tuh hilang terus..jadi nak tepek sekeping dua gambar bahagian depan pintu masuk rumah kami....END

No comments: