aBaNg FZ (1) aBaNg gEn2 (3) aBaNg yAmAhA (6) aCaRa (17) aGaMa (7) aKtiViTi (69) anakBUAH (5) aRtIs (5) bEbAs (9) berangan (4) birtHdAy (5) bISNeS (2) bUdAk2 (5) cEmmAh (72) contest (9) dAPUr (4) eMoSi (68) fAiQ (13) fAMiLy (26) fArIsHa (6) fArOuQ (23) GeDiK2 QuIz (6) GiVeAwAy. (7) haiwantomeii (5) harta benda (1) hartabenda (1) hijau (3) homesweethome (35) husband (21) i love green (4) jalan2 (17) KaRtUn (8) KeRjA (7) kOlEkSi (12) LAngKAWI (6) LiRiK (15) mAkAn (39) makanan (12) mancing (2) mEnu (2) mErEpEk (26) MiMpi (5) MoViE (1) MY LOVE (21) NaiLa (5) NeGeRi (1) pOkOk (2) POU (1) rumahsewa (1) sErAm (5) susunAtur (1) tEmAN (23) teratak kami (1) tUdUnG (2) tUmBuHaN (8) tuPPerWaRE (3) tUxEdO (5) viDeO (13) wArKaH (3) wordless wednesday (5)

Friday, January 22, 2010

.:nAmA:.

..huhu..
..hari ini..kita cerita fasal nama..
korang tahu ke apa maksud nama korang??
kalau tahu, jom kongsi sama2
kalau tak tahu pon xpe..boleh kongsi juga

maksud nama saya : SITI HASMA ~ puteri nama

penerangan : SITI = puan, puteri, cik..HASMA@ASMA= nama

salasilah nama

siti hasma
x semua orang panggil nama ni..mungkin terlalu panjang dan agak skema kalu seru nama in..nama ini hanya digunakan oleh kaum guru serta tenaga pengajar (itu pun masa ambil kedatangan)..mak suka juga panggil, dikala degil menguasai diri..huhu

hasma
nama ni memang ramai orang guna..dari kecil sampai besar, memang nama ni yang paling banyak guna..sebut masing2 pandai, tapi bila eja..suka salah..'h' kat belakang la..'h' cicir hilang xtahu kat mana campak..selalunya akan jadi begini "ASMAH, ASMA, HASMAH"

kaklang
hanya keluarga sahaja yang menyeru nama ni..dulu sebelum ada adik, keluarga serta orang kampung dan jiran tetangga masa tuh panggil nama 'dikma'..agak comeii nama nih..i like..tapi bila ada adik terus jadi 'kakak'..bila adik tuh ada adik terus nama jadi 'kaklang'..bila ada anak buah terus jadi 'maklang'..ngee

ema@emma
pelik ke nama ini untuk hasma??orang lain pelik kot..tapi xpelik bagi empunya diri..nama ema nih guna masa kecil jugak..tapi dah tambah 'dik' maka jadi 'dik ema - dikma'..emma pulak nama yang ada pada rantai leher??siapa pernah tengok tuh, tahulah kot..

cemmah
nama nih dapat masa 1st time nak buat friendster..upgrade sedikit dari 'semah'..semah ada jugak yang panggil..tapi jaranglah, boleh kata seorang dua je yang panggil..nama cemmah nih famous dikalangan kawan2 poli..sampai sekarang mereka seru nama nih..huhu..

mah
nama nih Shazrina n Shafina je seru..

ma
ehem, ada jugak yang berani panggil nama nih..ia hanya boleh diseru oleh mr tuxedo je tau..ok, siapa yang seru tuh..ajemie, iliz, kak da, wani, yana, kak elah...ini je kot..huhu

siti
asal nama nih letak kat bawah sekali??sebab xberapa nak suka..bukan xsuka cuma rasa pelik bila orang seru..kenapa bila nama orang tuh ada siti, kena panggil siti??xdapat jawapan sampai sekarang..ok,kenapa xberapa suka??sebab dalam adik beradik semua ada siti kecuali adik lelaki xde siti..mak pun nama ada siti..orang selalu panggil dia 'mak siti'..cukuplah 1 sebab sahaja..sekarang nih nama nih dah kerap orang panggil..tetiba di uitm, rakan kelas serta lecturer panggil nama 'siti'..hu..abg adif pun suka panggil 'cik ct'..lelaki memang suka panggil siti ke?mujur ajemie xpanggil siti juga..huuuu

p/s - xkisah lah panggil apa2 pun, asalkan maksud nama tuh tidak membawa kepada keburukan

.:TAMAT:.

4 comments:

Anonymous said...

huwaaaaaaaaaaaaa....name ak di interperm kn oleh mu....x sanggup ak nk mlyn kerenah peminat nanti...penat la mak...hahahaha




syy

.:cEmmAh:. said...

hu??ok..nati aku taruk gambar mu pule ye SHAFINA YUSHAIDA YUSMADI

Anonymous said...

promote name bai..
name ko da la xbest..huh
nie adik ko

.:cEmmAh:. said...

siti hafidza mat jali : ko kutuk namo den umpama ko kutuk umi n ayah tau..ingat tu!!!