aBaNg FZ (1) aBaNg gEn2 (3) aBaNg WaJa (1) aBaNg yAmAhA (6) aCaRa (17) aGaMa (7) aKtiViTi (70) anakBUAH (5) aRtIs (5) bEbAs (10) berangan (4) birtHdAy (5) bISNeS (8) bUdAk2 (5) cEmmAh (73) Clearance Sale (2) contest (9) dAPUr (4) eMoSi (67) fAiQ (13) fAMiLy (26) fArIsHa (6) fArOuQ (23) GeDiK2 QuIz (6) GiVeAwAy. (9) haiwantomeii (5) harta benda (1) hartabenda (1) hijau (3) homesweethome (35) husband (28) i love green (4) jalan2 (22) KaRtUn (8) KeRjA (7) kOlEkSi (12) LAngKAWI (6) Lipstik (3) LiRiK (15) mAkAn (44) makanan (17) mancing (2) mEnu (5) mErEpEk (26) MiMpi (5) MoViE (1) MY LOVE (21) NaiLa (5) NeGeRi (1) pOkOk (2) POU (1) Review (2) rumahsewa (1) sErAm (5) susunAtur (1) tEmAN (22) teratak kami (1) tUdUnG (2) tUmBuHaN (8) tuPPerWaRE (3) tUxEdO (5) USS (4) viDeO (13) wArKaH (3) wordless wednesday (5)

Thursday, June 6, 2013

LANGKAWI : hari ketiga

Ha.....memang seronok dapat mengulor nih.....adeh

sambung lagi cerita.....kita habiskan hari nih jugak......selagi tak habis selagi tuh malas nak update cerita lain...

hari ketiga hari kami nak berangkat pulang.....tiket bas jam 9.45 malam.....lambat nau!!!so, kami dan husband decide nak naik feri jam 6.00 petang.....pastu melangok dekat sejam dekat terminal bus kuala perlis...hehehe

pagi-pagi bangun husband cakap,

"ayang, hari nih kita mandi laut ye"

"ok"

masa on the way to pantai chenang, kami singgah kat satu warung LEBAI CORNER......roti canai dia memang sedap woii....tapi tak amik gambar sebab hp kamera tab semua dalam kereta.....

PANTAI CHENANG

memula memang terasa nak mandi.....bila tengok keadaan takde selera pun nak mandi......airnya tak cantik pun untuk mandi.....pastu dengan nak hujannya....so, hasrat husband nak mandi laut kat langkawi terbuku begitu sahaja......sobsobsob

kami jalan-jalan jer kat tepi pantai.....husband sibuk kutip ketam.....kami sibuk jugak...sibuk tengok je la...

habis jenjalan dekat pantai chenang, kami dan husband pun balik chalet......nak kemas-kemas barang, dah nak checkout......tepat jam 12.00 tengahari, kami dengan berat hati tinggalkan kawasan chalet....dan menuju ke tempat menarik......

BIRD PARADISE

kan kami ada bagitau, husband kami suka dengan tempat-tempat macam nih....kami kenalah layannnnnn

harga tiket : rm 15 seorang

banyak lagi gambar tapi malas dah nak masukkan....so, yang bernasib baik jela yang masuk kat sini.....yang best kat bird paradise nih.....suasananya yang menarik....5's tuh.....paling kami suka tang bibir yang ada tulis feed me here....

omelnya awak nih!!!!!! ]

next destination

CROCODILE FARM

jauh weh dari bird paradise nak ke crocodile farm nih......macam nak ke cable car dah.....tapi jauh lagi.....dengan perut laparnya, dengan belum zohornya kami teruskan perjalanan.....masa itu emas....time nih je lah kan...hehe

tiket masuk : rm 15 seorang...

kebetulan masa datang nih ada show jam 3.15 petang....kami sampai dalam pukul 3.00 petang....husband kami kan suka binatang-binatang nih....tak kira lah buaya ke burung ke ikan ke.....show pun dia sanggup tunggu tau...punya suka pada binatang

tempat paling menakutkan.....sekali jatuh 5 saat dah relai badan kita kot.....berderau badan kami time lalu sini

show time

dalam 3.45 petang macam tuh, show habis kitorang cepat-cepat blah.....nak kejar zohor dengan perut yang bunyi-bunyi tuh......

maka habislah pengembaraan kami dan husband ke langkawi......