aBaNg FZ (1) aBaNg gEn2 (3) aBaNg yAmAhA (6) aCaRa (17) aGaMa (7) aKtiViTi (69) anakBUAH (5) aRtIs (5) bEbAs (9) berangan (4) birtHdAy (5) bISNeS (2) bUdAk2 (5) cEmmAh (72) contest (9) dAPUr (4) eMoSi (68) fAiQ (13) fAMiLy (26) fArIsHa (6) fArOuQ (23) GeDiK2 QuIz (6) GiVeAwAy. (7) haiwantomeii (5) harta benda (1) hartabenda (1) hijau (3) homesweethome (35) husband (21) i love green (4) jalan2 (17) KaRtUn (8) KeRjA (7) kOlEkSi (12) LAngKAWI (6) LiRiK (15) mAkAn (39) makanan (12) mancing (2) mEnu (2) mErEpEk (26) MiMpi (5) MoViE (1) MY LOVE (21) NaiLa (5) NeGeRi (1) pOkOk (2) POU (1) rumahsewa (1) sErAm (5) susunAtur (1) tEmAN (23) teratak kami (1) tUdUnG (2) tUmBuHaN (8) tuPPerWaRE (3) tUxEdO (5) viDeO (13) wArKaH (3) wordless wednesday (5)

Tuesday, July 2, 2013

Pesta flora @ putrajaya

Assalamualaikum....

Korang ada singgah putrajaya tak baru baru nih...kan ada pesta flora kat sana...tema untuk pesta flora yang diadakan tahun ini ialah ORKID

kami ada pergi ari khamis minggu lepas...kebetulan umi kami datang nak uruskan adik bongsu kami masuk politeknik port dickson, kami pun bawaklah umi sebab dia pencinta orkid...


Tapi dia tak beli orkid pun, katanya mahal...kami nak beli pun dia tak bagi...tapi kami dapat beli pokok yang yang tak pernah kami tengok pun...pokok rama2...dari jauh kami dah jatuh cinta dengan pokok nih....comel sangat!!!macam rama2....

Tengok nih...

Bila siang, pokok ni akan kembang daunnya, bunga pun akan kembang...

Tapi bila malam, daunnya kuncup, bunga pun ikut kuncup....


Disamping warnanya yang agak menarik, kelebihan pokok nih senang jaga....siram pun bila tanah kering....tanah tak boleh lembab sangat....air cukup, baja cukup, pokok akan hidup dengan sihatnya....

Tapi mesti ada kelemahan kan, pokok nih tak boleh kena matahari....so, letak dalam rumah aje la....kalau korang ada baca entri kami yang lepas, mesti korang akan perasan pokok nih...kami taruk dekat ruang dobi dan stor....ngeeee

Bestkan pokok nih, kami beli satu pasu RM 15...

tu je nak cerita .........End

No comments: